נהול תיק גירושין

תיק גירושין, שלא כמו תיקים אזרחיים אחרים, מלווה בהמון אמוציות והוא עסק מורכב, שכן מעבר לניהולו מהבחינה המשפטית הוא מנוהל מבחינה רגשית. 

בתיקי גירושין מעורבים ילדים, מעורבות רגשות וניהולו הופך קשה ומורכב שכן נגרם לצדדים כאב וקושי רב, ולא תמיד מה שנכון משפטית, נכון רגשית. 

כדי לנהל את ההליך בצורה יעילה, נכונה ומקצועית, צריך לוודא שעוה"ד שמייצג אותך גם מבין אותך ואת הקושי הרגשי ולא הופך אותך לכלי משחק במערכה שלו. עוה"ד הופך לאוזן קשבת, היועץ האישי ונדרשת זמינות גבוהה מצדו ויכולת הכלה לא רגילה. 

איך מתנהל הליך גירושין?

הליך גירושין מורכב מהליכים רבים שמרכיבים, כולם יחדיו, הליך אחד – הוא הליך הגירושין. 

אמנם הסמכות הייחודית לאקט הגירושין עצמו שייכת לבית הדין הרבני בלבד אולם ההליכים שמסביב אותם כולל הליך הגירושין, כגון סוגית המשמורת וימי השהות, המזונות והתביעה הרכושית הם עולם ומלואו שיש לעתים לבחור נכון כיצד והיכן לנהל אותם. 

הפסיקה משתנה מעת לעת, השופטים שונים בדעותיהם ובהשקפתם וככל שעוה"ד יותר מנוסה ומקצועי, הוא מכיר את הסביבה המשפטית ואת הרקע.

יתרה מכך, כל תביעה נושאת גם עלות כספית שונה וגם שכר טרחה לעורך דין גירושים שמלווה את בן הזוג או את בת הזוג. כל אחד מאותם הליכים מתנהל על פי סדרי דין שונים וכל אחד מהם יכול להתנהל בערכאה משפטית שונה, כפי שיוסבר בהמשך.

מכאן, שהליך גירושין הוא למעשה הליך הכולל מגוון רב של הליכים משפטיים. אך נתחיל באמירה אופטימית: כל הליך הגירושין יכול להתנהל בשתי דרכים. אפשר לנהל אותו בצורה קשוחה, קרי: באמצעות ניהול הליכים משפטיים יקרים ומורכבים. אך מנגד, אפשר לנהל אותו בצורה יעילה, קרי: באמצעות הסדר כולל וחתימה על הסכם גירושין. בוודאי שהאפשרות השנייה עדיפה יותר, זולה יותר ובוודאי נוחה ומומלצת יותר, צריך רק לקוות שבצד השני יש מי שחושב גם הוא כך. ובמידה ולא, הלקוח זקוק לצדו לעו"ד מנוסה ומקצועי שידע להלחם על זכויותיו.